Kulcsszó kutatás erotikus tartalmakhoz (SEO)

Az ember megcsinálja az oldalt, kitalálja a tartalmakat, meghatározza a főbb kulcsszavakat, amely mentén az oldal dolgozni fog. A 4-5 kulcsszó meghatározása általában könnyű, hiszen a pornó oldalak legtöbb esetben tematikusak. Tehát valamilyen specifikus témában érvényesülnek. Nálunk a szex történetek a fő csapásirány.

Persze ehhez vannak kiegészítés gyanánt az amatőr és profi szex képek. Relatív új a szex apró (szex hirdetések) megjelenítése. A funkcionalitás tehát folyamatosan bővül, így az is külön játékot igényel, hogy a tematikát ne higítsuk fel egy új, erőteljes kulcsszóval. Tehát maradjon meg az egyensúly, és a történetek legyenek hangsúlyosak.

A hangsúlyt egyrészt a keresőkben elért pozíciókkal, másrészt a keresési trendekhez való viszonnyal lehet mérni. Ha ún. drop (jelentős beszakadás) van az egyik kulcsszavunkban, akkor érdemes a trendeknek megfelelő kulcsszókészletet alkalmazni. Ehhez szükséges a rendszeres, általában havi kulcsszókutatás.

kulcsszavak.png

A képen egy alap kutatási lista látható. Minél előrébb van, annál jobban be lehet ékelődni a listába még nagy verseny esetén is. A "Monthly Volume" a havi keresési mennyiséget jelenti, a "SEO Score" pedig minél magasabb, annál inkább érdemes rámenni a kulcsszóra.

Kulcsszótól függetlenül. Nem kell megijedni a nagyobb nyelvcsaládoktól, mert ha megnézzük a toplista élén tanyázó kifejezést (sexpartner) és megnézzük a versenyt látni fogjuk, hogy még akkor is 25-ször annyian fognak látni minket a listában, ha csak a 10-ik oldalon vagyunk a kattintások 1%-ért, mintha a magyar "szextörténetek"-et 100%-ban mi uralnánk. Magyarán van piac az angol "sexpartner" kifejezésben. Vélhetően erre indítunk is egy oldalt. Hiába nagy a verseny, a fenti 1% is milliós havi átkattintást hozhat.

A magyar piacon a szextörténetek több szinonimáját is uralja az oldalunk több százezres listában is. Így abban nem sok fejlődési lehetőség van, csak további longtail mutációk (összetett kulcsszó változatok) felvételével. Jelenleg ez zajlik. Próbáljuk a keresőmotorokat megtanítani arra, hogy miként is értelmezzék ezeket az összetett kulcsszókészleteket anélkül, hogy a főbb kulcsszavak sérülnének.  Összesen a mutációkkal együtt 2500 kulcsszóval (javarészt longtail) dolgozunk. Ezeket 200-as kötegekben vissza is mérjük véletlenszerűen. Munkás, de megéri.

Szóval bárki bármit mond, egy szegmens dominálása sem kis falat. Több oldallal sem, nagy forgalommal sem. Nem lehet ölbe tett kézzel ülni és várni a csodát. A műszert (no nem azt) folyamatosan hangolni kell. És kutatni, meg fejleszteni.